«Золоті» яйця є нетільки в
казках. Поблизу Олександрії - у селі Войнівка - вже практично два роки працює єдина
в регіоні міні-птахофабрика, де утримується близько 10 тисяч курей і щодоби виробляється
майже 8 тисяч яєць. Спеціалізуються вона на німецькій коричневій породі
курей Ломан Браун.
Ідея зробити акцент саме на птиці яєчної
породи у керівництва агрогосподарства ТОВ «ЛКВ-Групп» виникла невипадково, підкреслює
її директор Олександр Бойко.
«Кури не надто вибагливі у догляді і
швидко ростуть. Готова продукція так само швидко потрапляє до свого споживача.
Та й реалізується виключно на Олександрійщині. Це особливо актуально враховуючи попит на яйце
і його ціну, що на початку року злетіла до
вартості «золотого», - підкреслює Олександр Володимирович.
Без сумніву, розвиток птахівництва сьогодні перспективний напрямок агросектору. Це добре розуміють на Олександрійщині, де наразі виробляють
високоякісний продукт. До всього ж, створюється сприятливий економічний імідж краю.
Важливо й те, що яйце місцевого гатунку першочергово потрапляє до спеціалізованої торгівельної точки на центральному ринку
в Олександрії (орієнтир - вул. 50 років Жовтня).
А також є у мережі магазинів «Оптовичок», «Караван»,
«Економич», де десяток відбірних яєць коштує 15 грн. Яйця вищої категорії - 14 грн, а першої – 13,50
грн. До торгівельної мережі щодня їх доставляє спеціальний транспорт підприємства.
Свіжа продукція реалізується як у роздріб, так і
в спеціальних упаковках, на яких є дата випуску та інформація про виробника.
Втім, незважаючи на відсутність конкуренції і
високий попит, пробитися і зміцнити свої позиції, наприклад, у сусідніх
регіонах, на переконання Олександра
Бойка, не так просто. Та й кошти у виробництво треба вкладати чималі, а
прибутки отримаєш не одразу. Багато зусиль треба докласти, щоб завоювати довіру
і любов покупця.
Але натуральність і якість продукту переконує,
що перевагу краще віддати місцевому виробнику. Пересвідчитись у тому можна,
побувавши на самому підприємстві.
Виробничий процес там напіватоматизовано. Кури знаходяться у спеціальних клітках під якими є стрічка, що автоматично прибирає послід. І окремо працює стрічка, на яку збирається свіже яйце. У приміщенні встановлена сучасна система вентиляції, що підтримує необхідний температурний режим. Неприємного запаху практично немає. Хіба запах пташиного пір’я.
Виробничий процес там напіватоматизовано. Кури знаходяться у спеціальних клітках під якими є стрічка, що автоматично прибирає послід. І окремо працює стрічка, на яку збирається свіже яйце. У приміщенні встановлена сучасна система вентиляції, що підтримує необхідний температурний режим. Неприємного запаху практично немає. Хіба запах пташиного пір’я.
Завдяки атоматизації виробництва, обслуговує
його лише кілька осіб - завгосп, птахівник та слюсар.
Процес виробництва яєць відбувається природно, без будь-якої стимуляції. Поголів’я отримує лише органічні зернові, вирощені у самому господарстві (щоб мати
власну кормову базу, підприємство обробляє землю).
Корми для птиці виготовляють при птахофабриці за спеціальною
технологією. До їхнього складу, наприклад, входить кукурудза, соя, макуха, а також
вітаміни і мінерали. За таких умов курка утримується 12-14 місяців та приносить господарству 320-350 яєць (за рік вона стає нерентабельною, її продуктивність падає майже удвічі).
«Відпрацьована» птиця йде на
м’ясокомбінат, або реалізується місцевому населенню.
Войнівчани, наприклад, залюбки її купують в ТОВ «ЛКВ-Групп» і ще кілька років використовують у своїх господарствах.
Додам, що розведення
курей з виробництва яєць особлива справа. Справа, що потребує чимало зусиль і фінансових надходжень, але не може не тішити результатом. Напевно тому, у найближчих планах господарства поставка яєць
в сусідні райони і поступове вдосконалення виробництва.
Дуже цінний досвід. Чим більше ми будемо самі щось робити, тим швидше буде змінюватися наша країна.Коли Україна підніметься на Європейський рівень з нею не цікаво буде воювати. Самим захочеться так жити. Почни зміни з себе.
ВідповістиВидалитиВи праві - саме так! Я вважаю, що на місцевому рівні ми маємо частіше розповідати про своїх виробників і їхні здобутки.
ВідповістиВидалити